Αιτίες που επιδεινώνουν τις ρευματικες παθήσεις και τρόποι που βοηθούν στην αντιμετώπισή τους

Οι ρευματικές παθήσεις είναι χρόνιες παθήσεις των αρθρώσεων, των μυών, των οστών, των τενόντων και της σπονδυλικής στήλης, δηλαδή του μυοσκελετικού συστήματος. Συγκεκριμένα εκδηλώνεται φλεγμονή στις περιοχές αυτές και τα συμπτώματα που παρουσιάζονται είναι πόνος, δυσκολία στην κίνηση, κούραση, ανορεξία και κάποιες φορές και πυρετός.

Αιτίες που επιδεινώνουν τις ρευματικές παθήσεις

Υπάρχουν κάποιες συνήθειες στην καθημερινότητα των ανθρώπων που έχουν κάποια ρευματική πάθηση οι οποίες μπορεί να επιδεινώσουν το πρόβλημα.

1) Κάπνισμα

Το κάπνισμα ούτως ή άλλως βλάπτει την υγεία γενικά αφού ευθύνεται για την εκδήλωση καρκίνου και προβλημάτων στην καρδιά και στους πνεύμονες. Όμως το κάπνισμα δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στα άτομα με ρευματικές παθήσεις γιατί εμποδίζει την φαρμακευτική αγωγή να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

2) Παχυσαρκία

Η παχυσαρκία είναι ένας επιβαρυντικός παράγοντας καθώς το επιπλέον βάρος που υπάρχει στο σώμα ασκεί μεγάλη πίεση στις αρθρώσεις με αποτέλεσμα να είναι πιο εύκολο να υπάρξει κάποιος τραυματισμός.

3) Άγχος

Το άγχος γενικά προκαλεί πολλά προβλήματα σε όλους τους ανθρώπους και τα εκδηλώνει είτε εσωτερικά στον οργανισμό είτε εξωτερικά στο δέρμα. Μάλιστα κάποιος οργανισμός που είναι ήδη επιβαρυμένος από κάποια ασθένεια, όπως οι ρευματικές παθήσεις, μπορεί να εμφανίσει περισσότερο πόνο, κόπωση και να μην ανταποκρίνεται σωστά στη θεραπεία που ακολουθεί. Με λίγα λόγια το άγχος καταστέλλει το ανοσοποιητικό σύστημα με αποτέλεσμα η ρευματική πάθηση που έχει κάποιος να επιδεινωθεί.

4) Καθιστική ζωή και έλλειψη άσκησης

Η καθιστική ζωή και η έλλειψη άσκησης μπορεί να ευθύνονται επίσης στην επιδείνωση μίας ρευματικής πάθησης γιατί λόγω της περιορισμένης κίνησης δεν υπάρχει ευελιξία, οι μυς χάνουν την δύναμή τους, υπάρχει κακή κυκλοφορία του αίματος, όπως επίσης μπορεί να υπάρχουν περισσότερα κιλά τα οποία να είναι επιβαρυντικά για κάποιον με ρευματική πάθηση. Επίσης η καθιστική ζωή και η έλλειψη άσκησης μπορεί να ευθύνονται και για το αυξημένο άγχος και την κακή ψυχολογία.

5) Διατροφή

Σημαντικό ρόλο στην υγεία έχει και η διατροφή. Άνθρωποι που έχουν ρευματικές παθήσεις και καταναλώνουν μεγάλη ποσότητα ζάχαρης, όπως επίσης μεγάλη ποσότητα κρέατος και κορεσμένων λιπαρών καθώς επίσης και παστεριωμένα γαλακτοκομικά και εξευγενισμένους υδατάνθρακες,έχουν περισσότερες πιθανότητες να επιβαρύνουν το πρόβλημά τους και να έχουν αυξημένο πόνο σε αντίθεση με αυτούς που προσέχουν τη διατροφή τους.

Τρόποι που βοηθούν στην αντιμετώπιση των ρευματικών παθήσεων

Υπάρχουν όμως κάποια πράγματα που μπορεί να κάνει όποιος πάσχει από ρευματικές παθήσεις που θα τον βοηθήσουν να έχει μία καλύτερη ζωή με όσο το δυνατόν λιγότερα προβλήματα.

1) Άσκηση

Η άσκηση είναι σημαντική για την καλύτερη και πιο ποιοτική ζωή όλων των ανθρώπων, πόσο μάλλον αυτών που αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα υγείας όπως οι ρευματικές παθήσεις. Η άσκηση χαλαρώνει το σώμα, μειώνει το άγχος, βελτιώνει τη διάθεση και την αυτοπεποίθηση, όπως επίσης μειώνει αισθητά τον πόνο,τη φλεγμονή, τη δυσκαμψία και ενισχύει τους μυς και την κυκλοφορία του αίματος. Η κατάλληλη άσκηση είναι η αερόβια σε μικρή έως μέτρια ένταση, όπως το περπάτημα, ο διάδρομος, το ποδήλατο και το κολύμπι. Το κολύμπι γενικά θεωρείται ότι γυμνάζει όλο το σώμα καθώς ενισχύει τις αρθρώσεις, μειώνει το βάρος πολύ γρήγορα, διατηρεί τη μυϊκή δύναμη των συνδετικών ιστών και όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα τα συμπτώματα να είναι αρκετά μειωμένα.

2) Διατροφή

Κάνοντας καλύτερη διατροφή τα άτομα με ρευματικές παθήσεις διατηρούν το βάρος τους στα κανονικά γι’ αυτούς επίπεδα με αποτέλεσμα να μειώνεται ο πόνος από την πίεση που ασκείται στις αρθρώσεις. Επίσης παρέχει στον οργανισμό τις βιταμίνες και τα θρεπτικά στοιχεία που είναι απαραίτητα ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στην φαρμακευτική αγωγή που έχει συστήσει ο γιατρός. Εντάξετε στη διατροφή σας τρόφιμα που καταπολεμούν τις φλεγμονές όπως το ελαιόλαδο, τα εσπεριδοειδή (μανταρίνια, πορτοκάλια, λεμόνια), μούρα, καρότα, σιτηρά, τζίντζερ, ψάρια (σαρδέλες, τόνο, σκουμπρί). Φυσικά σημαντικά είναι και τα λαχανικά και οι ξηροί καρποί. Επίσης θα πρέπει να καταναλώνετε όσπρια, κρέας χωρίς λίπος και γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά. Γενικά να θυμάστε να ακολουθείτε τη μεσογειακή διατροφή η οποία θεωρείται ως η καλύτερη διατροφή.

4) Ύπνος

Θα πρέπει να κοιμάστε 7-9 ώρες καθημερινά για να ξεκουράζεστε και να ανακουφίζονται οι αρθρώσεις και οι μύες για να μπορούν να αποκατασταθούν. Επίσης με τον ύπνο η φλεγμονή, το σωματικό βάρος και το άγχος μειώνονται. Επιπλέον κατά τη διάρκεια του ύπνου ενισχύεται και το ανοσοποητικό σύστημα.

4) Καλή σχέση ασθενούς και ιατρού

Σημαντικό ρόλο έχει και η καλή σχέση του ασθενούς με τον γιατρό του, να υπάρχει εμπιστοσύνη, να συμμορφώνεται με τις οδηγίες του γιατρού και να ακολουθεί την αγωγή που του έχει συστήσει κατά γράμμα. Επίσης πολύ σημαντικό είναι να μην καθηστερήσει η επίσκεψη στο γιατρό γιατί αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να επιδεινωθεί το πρόβλημα και να γίνει δυσκολότερη η θεραπεία του.