Αρχική / Αδυνάτισμα / Δίαιτα Dukan
δίαιτα dukan

Δίαιτα Dukan

Η δίαιτα Dukan (Ντουκάν) είναι μία από τις πιο δημοφιλείς δίαιτες στη Γαλλία που εξαπλώνεται σε όλες της χώρες της Ευρώπης αλλά και στην Αμερική. Σχεδιάστηκε από τον Γάλλο διατροφολόγο και διαιτολόγο Pierre Dukan. Το βιβλίο του <Dukan diet> (η δίαιτα του Dukan) έγινε best seller στη Γαλλία, ενώ σημείωσε αξιόλογες πωλήσεις παγκόσμια. Πρόκειται για δίαιτα που βασίζεται στην κατανάλωση σχεδόν αποκλειστικά τροφών πλούσιων σε πρωτεΐνες. Η δίαιτα αυτή είναι σχεδόν όμοια με την δίαιτα Atkins μόνο που από πολλούς θεωρείται πιο υγιεινή. Όπως και να έχει, πρόκειται για δίαιτα που βασίζεται στον περιορισμό των υδατανθράκων γεγονός που θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα στον ανθρώπινο οργανισμό. Η δίαιτα Dukan, όπως και η δίαιτα Atkins χωρίζεται σε 4 φάσεις-στάδια. Τη φάση της επίθεσης, της κρουαζιέρας, της προσυντήρησης και της συντήρησης.

Δίαιτα Dukan – Φάση επίθεσης

Ο σκοπός της φάσης αυτής, είναι να χαθούν γρήγορα 2-3 κιλά σε διάστημα λιγότερο από μία βδομάδα με την ενεργοποίηση του μεταβολισμού του ανθρώπινου σώματος. Η γυναίκα ή ο άντρας που κάνει αυτή τη δίαιτα μπορεί να φάει όσο θέλει αλλά από μια λίστα 72 τροφών πλούσιες σε πρωτεΐνες. Οι τροφές που επιλέγονται περιέχουν σημαντικές ποσότητες καθαρής πρωτεΐνης.
  • Για 1-5 κιλά = 2 ημέρες
  • Για 6-10 κιλά = 3 ημέρες
  • Για 11-15 κιλά = 5 ημέρες
  • Για 16-20 κιλά = 7 ημέρες

Τροφές που επιτρέπονται

Κρέας:

Κοτόπουλο, γαλοπούλα χωρίς πέτσα, μοσχάρι άπαχο, γαλοπούλα καπνιστή ή κοτόπουλο καπνιστό 0-3% λιπαρά, λαγός, συκώτι.

Όχι αρνάκι, πάπια, χοιρινό, ζαμπόν

Ψάρια – Θαλασσινά:

Όλα τα ψάρια και θαλασσινά

Όχι τηγανητά, σαρδέλες σε λάδι, τόνος σε λάδι

Γαλακτοκομικά:

Γάλα 1-2% λιπαρά, όχι 0% λιπαρά, όχι γάλα σόγιας

Γιαούρτι 0%

Τυρί 0% πολύ δύσκολα θα βρεις στην Ελλάδα

Αυγά:

Απεριόριστα ασπράδια, κρόκος 1 την ημέρα όχι πάνω από 3 την εβδομάδα

Μπαχαρικά – Καρυκεύματα:

(σε όλες τις φάσεις) σκόρδο, άνηθος, κανέλα, κάρδαμο, μαϊντανός, λεμόνι (φρέσκο), γαρίφαλο, κύμινο, ζαχαρίνη, εστραγκόν, τζίντζερ, μέντα, πιπέρι, πάπρικα, ραπανάκια, σάλτσα ντομάτα (φρέσκια), ξύδι, αλάτι (με μέτρο)

Απαγορεύονται βούτυρο, σοκολάτα, κρέμα γάλακτος, φυστικοβούτυρο, ξερά φρούτα, λάδια, ελιές, ζάχαρη, ξηροί καρποί

Δίαιτα Dukan - Φάση κρουαζιέρας

Στη φάση αυτή συνήθως χάνεται περίπου 1 κιλό την εβδομάδα. Εδώ εισέρχονται σταδιακά στη διατροφή ορισμένα λαχανικά. Οι τροφές που επιτρέπονται είναι οι ίδιες με την προηγούμενη φάση + ντομάτα, αγγούρι, σπανάκι, μαρούλι, μπρόκολο, φασολάκια, κουνουπίδι, σπαράγγια, λάχανο, μελιτζάνα, μανιτάρια, σέλινο, πιπεριές, άνηθος, κολοκύθι, ραπανάκι, μαϊντανός, αγκινάρες

Όχι καρότα, μπάμιες, αβοκάντο, φασόλια, φακές, αρακάς, ρεβίθια, πατάτες, ρύζι, μακαρόνια

Επιπλέον (υποχρεωτικά) 3 κουταλιές της σούπας πίτουρο βρώμης

Δίατα Dukan - Φάση προσυντήρησης

Ο σκοπός της φάσης της προσυντήρησης είναι να αποτρέψει τυχόν αύξηση βάρους στο μέλλον. Η φάση αυτή όπως και η επόμενη είναι βασικές και δεν θα πρέπει να ξεχνιούνται επειδή έχουν χαθεί τα περιττά κιλά. Η φάση της προσυντήρησης διαρκεί 10 μέρες για κάθε χαμένο κιλό. Οι τροφές που επιτρέπονται είναι όλες οι προηγούμενες +

1 μόνο φρούτο την ημέρα

έως 2 φέτες ψωμί ολικής άλεσης (όχι άσπρο)

250 γρ (μακαρόνια, κους κους, φασόλια, φακές, ρεβίθια)

Υποχρεωτικά 2 κουταλιές της σούπας πίτουρο βρώμης και 1 κουταλιά της σούπας πίτουρο σιταριού.

Δίαιτα Dukan - Φάση συντήρησης

Η φάση αυτή διαρκεί για πάντα έτσι ώστε να μην πάρουμε ποτέ ξανά πίσω τα κιλά που χάσαμε. Μπορούμε να τρώμε ότι θέλουμε με τους εξής κανόνες:

-Μία φορά την εβδομάδα θα τρώμε μόνο τροφές πλούσιες σε καθαρή πρωτεΐνη.

-Δεν ξεχνάμε τις 3 κουταλιές της σούπας πίτουρο βρώμης. 

Προσοχή: η δίαιτα Dukan θεωρείται από πολλούς ότι δεν είναι ισορροπημένη και ότι έχει πολλές ανεπιθύμητες παρενέργειες στην υγεία. Το περιοδικό Δυναμική Γυναίκα απλώς την αναφέρει. Σε καμία περίπτωση δεν προτρέπουμε κανέναν να την ακολουθήσει.